Loredana citește ”Vă scriu din Teheran” de Delphine Minoui

Mor de drag când termin o carte bună și încep să îi scriu recenzia pe blog. Simt că nu am mai fost așa încântată de la O mie nouă sute optzeci și patru de George Orwell și am atâtea de spus despre Vă scriu din Teheran de Delphine Minoui că parcă nici nu știu de unde să încep.

❤❤❤

Am știut înainte de a citi cartea că este un caz real al Delphine Minoui, dar nu mă așteptam să resimt un impact atât de mare asupra mea. Delphine scrie cartea Vă scriu din Teheran sub forma unei scrisori către bunicul ei iranian, care a murit lăsându-i dragostea față de această țară păcătoasă. 

Pe scurt, este vorba de experiența jurnalistei în Iran, iar cartea este scrisă pe baza unui jurnalul de călătorie. Tatăl ei, care insistă să nu plece de acasă din Franța, o leagă de această țară cu un prezent zbuciumat. Delphine simte că Iranul este locul în care vrea să trăiască și să lucreze, cu toate că este nevoită să poarte, asemeni celorlalte femei, văl și haine lungi și să se supună regulilor interne stricte.

Păreri despre vă scriu din Teheran de Delphine Minoui


Acțiunea se desfășoară cronologic și expune întâmplări din viata lui Delphine în Iran: cum petrec tinerii, feriți de poliție, cum își aduc produse ,,pe sub mână” din Europa, cum meseria de jurnalist este din ce în ce mai greu de făcut în acest loc plin de cenzură, cum se realizează alegerile, cum i se propune o căsătorie de către un bărbat mult mai în vârstă, cum i se ia legitimația de presă, cum își cunoaște soțul etc. 

Scriitura autoarei mi-a plăcut la nebunie, fiind extrem de bine armonizate pasajele ce cuprind descrieri cu dialoguri, acțiune sau amintiri. Pur și simplu simți că ești acolo, simți că acțiunea ți se întâmplă ție, iar dacă o carte mă face să simt așa, atunci clar este o carte reușită pentru mine.

Finalul, adică plecarea forțată a autoarei din Teheran, este plin de emoții și am plâns minute bune după ce am închis cartea. Vă scriu din Teheran de Delphine Minoui este genul de carte care te face să te gândești zile în șir la viața ta și la lumea în care trăiești: ar trebui să ne bucurăm că nu trăim într-o țară unde crimele pe străzi împotriva civililor sunt la ordinea zilei sau ar trebui să ne simțim complici la aceste orori ale lumii?

Încerc cu greu să găsesc cuvinte care să descrie cum te face Vă scriu din Teheran de Delphine Minoui să te simți după ce citești ultima pagină. E o carte care nu trebuie ratată, garantez că odată ce o veți începe nu o veți putea-o lăsa din mână. 5/5 steluțe pe Goodreads de la mine, între timp am pus pe lista de to be read și cartea Divorțată la 10 ani a autoarei. 

Pagini