De ce trebuie să ții cont când îți cumperi încălțăminte de pe site-urile chinezești

Prin decembrie, dacă nu mă înșel, primeam o comandă Amiclubwear. Nimic ciudat până aici. Dar în colet se aflau două perechi de sandale: una cu toc, alta mai aproape de firul de iarbă. Nu am apucat să le port până acum, dar nu-i bai, vara e pe aproape. Vreau azi să vi le arăt și să vă spun de ce trebuie să țineți cont când cumpărați încălțăminte de pe site-urile chinezești.


Când îți cumperi încălțăminte de pe site-urile chinezești trebuie să știi că:


- transportul poate să întârzie. Livrarea durează cam 30 de zile. Așa că dacă ai în plan să îți comanzi ceva sandale pentru o nuntă de săptămâna viitoare, mai bine o lași baltă. Chiar dacă alegi UPS, GLS sau o variantă de curierat (care costă mult mai mult), tot nu ai garanția că vei primi produsele în mai puțin de 7 zile. Deci eu nu am greșit chiar așa tare când mi-am comandat sandale prin decembrie. În plus, poți risca să ți se piardă coletul pe drum. De aceea recomand plata prin Ebay, deoarece în astfel de situații îți poți primi banii înapoi.

- poți plăti taxe vamale. Coletul ajunge la Poșta Vamală dacă ai un număr de urmărire (tracking) care se termină cu NL sau CN. Aici poți să plătești sau nu taxe vamale, în funcție de valoarea coletului. Eu până acum am scăpat de orice cheltuială, dar nu este o regulă să ieși cu portofelul la fel de plin precum ai intrat la vameș. 

- mărimile tind să fie mai mici. Așa că e recomandat să îți iei încălțăminte cu un număr mai mare decât porți de obicei. Eu port 37, iar când am comandat încălțăminte de pe site-uri chinezești am optat mereu pentru 38 și nu am dat greș. Când există varianta 37,5 (EUR), adică 7 (USA), am optat pentru aceasta. De exemplu, cele două perechi de sandale de mai jos sunt 37,5 și mi se potrivesc de minune.

- afară-i vopsit gardul... Da, se poate să primești altceva în colet. Pantofii din pachet pot să pară diferiți față de cei din fotografii, dar este un risc asumat. Pot să difere culorile, dar și detaliile. Nu am pățit asta până acum, dar am văzut multe exemple pe internet. Există șansa ca pur și simplu, după primirea încălțărilor, să nu îți mai placă modelul sau să constați că parcă nu îți stă prea bine încălțată așa. Asta mi s-a întâmplat și mie, de aceea shopping-ul din magazinele unde putem proba are un avantaj.



Revenind la comanda mea Amiclubwear, pot spune că mi-am luat două perechi de sandale simpatice cu prețuri chiar bune. Perechea neagră (click aici) costă 15.99$ și este potrivită pentru ținutele smart casual. În schimb, perechea maro cu franjuri (click aici) costă doar 5,99$ și este ideală pentru plimbările de weekend. 


Voi ce experiențe ați trăit cumpărând încălțăminte de pe site-uri din afară?




Pagini