Gânduri de toamnă

Nu știu cum sunteți voi, dar mie îmi place la nebunie toamna. Cu atât mai mult toamna aceasta, pentru că este o vreme atât de frumoasă afară. Iubesc culorile, mirosul, temperatura. Toamna ies niște poze absolut grozave. Însă mai este ceva ce îmi place la nebunie: toată agitația ce stă în jurul pregătirii conservelor. Mama încă mai face bulion, zacuscă de vinete, compot sau gem. Borcane și sticle pline ochi stau toată iarna pe rafturile din beci și se împuținează rând pe rând. 


Îmi place la nebunie tot ce e făcut în casă, parcă au un gust aparte și un miros mai îmbietor. Tocmai de aceea, când am ocazia, prefer să iau de la mama conserve. Însă sunt momente când nu pot ajunge și atunci mă văd nevoită să cumpăr toate cele necesare. De unde cumpărăm cele mai bune conserve pentru a avea garanția gustului și a calității? Eu am renunțat de mult la varianta supermarket-urilor. Nu pot înțele cum de într-o zacuscă de vinete, o rețetă atât de simplă ce implică doar câteva ingrediente, cuprinde o listă interminabilă de componente. Prea multe chimicale, conservanți, glutamat sau alte lucruri dăunătoare sănătății. 


Există variante și online, precum cosuldelegume.ro. Am avut bucuria să descopăr aici o mulțime de ingrediente necesare în orice bucătărie. De la legume și fructe proaspete, pline de vitamine, până la păsări și ouă ecologice. Produsele de băcănie arată extrem de bine și sunt preparate cu cea mai mare grijă, cu ingrediente atent alese. Murături, conserve, dulcețuri, chiar și lactate și brânzeturi maturate, toate merită cel puțin atenția noastră. De altfel, aici am descoperit și ceaiuri vrac cum căutam de multă vreme: din plante culese direct de pe câmp, cu grijă uscate și ambalate.

Astfel  de site-uri pline cu legume gustoase, bio, merită mult mai multă apreciere din partea noastră. Propun să nu mai cumpărăm produsele pline cu coloranți și conservanți din comerț și să ne orientăm către astfel de mici comercianți, dacă nu avem timp să ne facem singuri conservele. Site-ul cosuldelegume.ro se ghidează după principii simple, dar totuși importante de viață: producție ecologică, gust și aport nutrițional, consum local și sezonier, transparență și relații strânse cu publicul. În plus, site-ul cosuldelegume.ro are și o categorie de ”blog”, unde segăsesc rețete sau alte informații prețioase.

Pagini