Loredana citeste ”Sapte flori erotice” de Sergiu Somesan

Am primit acum ceva vreme un colet cu patru cărți de la autorul român Sergiu Someșan. Vreau să îi mulțumesc pentru amabilitate, pe această cale. Am fost foarte nerăbdătoare să răsfoiesc fiecare pagină, pentru că văzusem pe bloguri sau pe Youtube foarte multe recenzii bune. De altfel, recunosc, nu am citit foarte mult SF până acum, așa că un autor român a fost un punct de plecare pentru mine. Cartea Șapte flori erotice de Sergiu Someșan nu se încadrează însă în această categorie. 

◕‿◕

Cu toate că titlul sugerează un conținut erotic, din punctul meu de vedere, cartea s-a axat pe înaintarea în vârstă a protagonistului și pe modul în care el se maturizează, deci mai puțin pe un conținut explicit. Împărțită în  șapte capitole, cartea Șapte flori erotice de Sergiu Someșan trece de la copilărie la viața de adult și, implicit, de la naivitate la experiență.


Fiecare capitol poartă numele unei flori, de unde vine și titlul de Șapte flori erotice. Fiecare femeie înseamnă o poveste nouă, o idilă sau doar o dorință.

1.Viorica. Primul capitol cred că mi-a plăcut cel mai mult, în special datorită elementelor de culoare din timpul copilăriei protagonistului. Cuvintele despre bunici m-au impresinat, iar paragrafele despre viața la țară mi-au plăcut la nebunie. Viorica era o profesoară atrăgătoare, față de care eroul dezvoltase o pasiune copilărească. Tânărul, neinițiat în arta iubirii, tânjește după atenția profesoarei, iar peripețiile sale cu prietenul Nelu sunt pline de umor. Dacă în celelalte capitole mi s-a părut că partea erotică este prea scurtă, în acest prim capitol aș mai fi vrut să citesc despre viața tânărului de la bunici și despre problemele lor din acea perioadă grea din istoria României.

2.Delia. A doua prezență feminină, Delia, este o elevă căruia eroul trebuia ”să-i țină de urât”. O altă prezență feminină interesantă. Tânărul rămâne însă același băiat stângaci și timid.

3.Lăcămioara. Protagonistul nostru apare în cel de-al treilea capitol ca un mare cuceritor, iar trecerea aceasta este bruscă. Mi-ar fi plăcut să descopăr măcar câteva rânduri despre prima sa experiență de dragoste. Eroul are o idilă cu o bucătăreasă, de care vrea să scape rapid. Lăcrămioara este o tânără seducătoare ce scăpa mereu de raziile de pe străzi. Aceasta îl însoțește la cinema și dispare subit, în întunericul din sală. Un mare plus în acest capitol îl are scena din mină, care mi-a plăcut la nebunie și care m-a făcut să mă simt parte a poveștii subterane.

4.Rozi este o poetă ce ar face orice să își publice poeziile. Chiar orice. Protagonistul este acum într-o redacție, este adult. Acest capitol este cel mai amuzant, iar finalul neașteptat. Vulgară și totuși adorată de bărbații din redacție, Rozi cam... uită că este căsătorită.

5.Panseluța este o tânără întâlnită în tramvai. Incidentul cu microbiștii furioși este interesant de urmărit. Decorul este în contrast cu primul capitol al cărții: acum este modern, atunci era rustic.

6.Narcisa - florăreasa. Povestea ia o întorsătură bizară, iar protagonistul ajunge pe străzi, alături de mai mulți boschetari. Paginile despre Matahală și despre viața pe străzi sunt puțin mai încurcate, iar povestea cu Narcisa este mult prea scurtă.

7.Brândușa. Protagonistul este aici șofer într-o fabrică ce se ocupă cu procreerea bovinelor. Apar detalii interesante despre astfel de activități, iar povestea Brândușei este palpitantă. 



Cartea Șapte flori erotice de Sergiu Someșan este o lectură interesantă, ușor de parcurs, datorită numărului mic de doar 130 de pagini. Mi-a plăcut mult cronologia evenimentelor, descrierile din perioada traiului la bunici, dar și aspectele ce țin de dezvoltarea unui tânăr, din copilărie, la viața de adult. Mi-aș fi dorit să există un numele al eroului (mă îndoiesc că l-am ratat eu). Stilul autorului îmi place mult, iar acțiunea m-a surprins plăcut în multe situații. Nu am putut însă să nu remarc unele greșeli de tipărire - cuvinte scrise greșit sau lipsa virgulelor.

Una peste alta, Șapte flori erotice de Sergiu Someșan a primit din partea mea 3/5 steluțe pe Goodreads. Este  carte care merită citită și pe care v-o recomand cu drag, mai ales dacă sunteți în căutarea unei lecturi care să nu fie prea greoaie. 

Ați citit până acum cărți scrise de Sergiu Someșan?

Pagini