S-au numărat 25 de toamne la ALCEDO

Vă propun un exercițiu de imaginație. La un an după revoluție se înființează ALCEDO, o companie ce activează în domeniul distribuției de produse pentru agricultură. Acum împlinește 25 de ani, vreme în care a adunat de partea sa o treime din fermierii din România. Vreau să serbăm această aniversare împreună, într-un lan de grâu, unde să ne rostogolim la vale. Cu siguranță putem închide ochii, ne putem imagina mirosul proaspăt de grâu și senzația de mâncărime de pe picioare provocată de spicele aspre. Ne putem ține mâinile la piept, ca să nu le zgâriem prea tare. Apoi, când am ajuns jos, putem simți bucuria de a o lua de la capăt.


Într-o lume atât de tehnologizată, e trist ca natura să rămână pe locul II. Un ”sign out” din când în când poate face adevărate minuni. O zi pe săptămână petrecută în natură ne poate încărca bateriile instant. Când vom conștientiza cât de importantă este agricultura și producția proprie vom putea fi independenți cu adevărat. Chiar și cel mai mic miez de nucă, cel mai firav bob de grâu sau cel mai subțire fir de praf au roluri esențiale în ordinea planetei. Știu, sună poetic și inițial nu m-am gândit, dar mi-am dat seama că e primordial să fii om din când în când și să te întorci de acolo de unde vii.



Zilele trecute m-am întors în locurile unde am copilărit pentru câteva ore. S-au schimbat atât de multe, dar cea mai vie amintire care mi-a rămas este mirosul de câmp. Nu degeaba se spune că mirosul trezește cele mai profunde amintiri. Chiar și acum, când prin oraș se tunde iarba, închid o secundă ochii și trag adânc în piept acel aer curat, verde. E păcat să îl simțim atât de rar. Am ieșit pe câmp, în locurile mă rostogoleam în grâul vecinilor. Aceleași câmpuri pe care cântam ”Paparudă rudă, vino de ne udă!”, împinși de la spate de bunici. Noi eram convinși că dacă vom cânta și vom dansa în mijlocul drumului, cu picioarele goale, va ploua cât de curând, iar ogoarele vor fi mai rodnice. Grâul e la fel, mirosul e același, dar urmele lăsate de copiii care se jucau prin el nu mai sunt. Satul e din ce în ce mai gol acum și la poartă vezi doar femei cu riduri adânci, batice și cârlige tocite, cu care tricotează veste și ciorapi pentru iarnă. Satul a îmbătrânit, dar agricultura are nevoie de o întinerire. 


Nu sunt de specialitate, dar cred că sunt lesne de înțeles calitatea și seriozitatea ALCEDO din moment ce din firmele înființate în anii '90, doar doar 20% mai supraviețuiesc astăzi. Mai mult decât atât, ALCEDO a avut o cifră de afaceri dublă la fiecare cinci ani. Mă bucur din suflet să descopăr că există asemenea companii autohtone ce apreciază natura și o fac într-un stil cât se poate de... natural. În prezent, ALCEDO este distribuitorul numărul 1 în România, pentru multiple companii internaționale din domeniul produselor de protecția plantelor, semințelor sau îngrășămintelor. Munca de echipă, dragostea pentru agricultură, dăruirea și dorința de prosper sunt doar câteva dintre motivele care ne permit azi să sărbătorim 25 de ani de la înființarea ALEDO. 


Chiar dacă eu am doar 20 de primăvari, ALCEDO e poate mândri cu cele 25 de toamne rodnice. Sunt toamne în care a fost alături de fermierii români și nu numai, în care și-a ținut aproape fiecare partener, a deschis colaborări noi și a ajutat agricultura românească. Propun să spunem împreună ”La mulți ani, ALCEDO!” și să îi susținem printr-un like pe pagina de Facebook ALCEDO. Eu le doresc un viitor însorit, avem nevoie de ajutor pentru agricultura țării noastre!

Pagini