Hai, Gadget, fugi!

Desenele animate: copilărie, imaginaţie şi dezvoltare. Dincolo de latura amuzantă, desenele animate au şi un rol educativ. Cel puţin, aşa ar trebui. Există numeroase desene animate care pot fi văzute de întreaga familie, iar acestea pot fi vizionate zilnic pe Boomerang, un canal destinat atât copiilor curioşi, cât şi părinţilor, bunicilor, unchilor şi altor rude care vor să se desprindă puţin de problemele cotidiene. 

O seară de desene în familie = o legătură strânsă cu copiii 

Desenele animate nu sunt doar pentru copii. Iar copiii le iubesc cu atât mai mult cu cât simt că şi adulţii le apreciază. Ce copil nu vrea să fie mare, să facă treburi de adulţi? Abia aşteptam cu toţii să creştem şi să avem serviciu, crezând că totul ar fi fost mai simplu astfel. Încă de mici ne pregăteam pentru viaţa de "oameni mari".

Nu ar trebui niciodată să facem o delimitare clară între ideea de "copil" şi "adult" şi, mai grav, să îi spunem lui: "Nu ai voie să faci acel lucru, eşti doar un copil!". Şi totuşi, mulţi dintre noi au auzit aceste cuvinte şi nu a fost deloc plăcute. Când voi fi mămică voi vrea să fiu cât mai aproape de prichindelul meu şi să îl susţin în orice moment. Tocmai de aceea sunt convinsă că cel puţin o seară pe săptămână o vom petrece împreună, uitându-ne la desenele lui animate. Când faci acest lucru, copilul simte că îi împărtăşeşti pasiunile, că desenele animate sunt iubite şi de către adulţi. El se va simţi important şi egal cu părinţii, echilibru care ar trebui să existe în fiecare familie.

Ce desene animate să alegem pentru copiii noştri?

Dacă mămicile şi tăticii au grijă să aleagă mâncare sănătoasă pentru copii, hăinuţe şi jucării adecvate, atunci şi momentele petrecute în faţa televizorului trebuie să fie supravegheate. Fiecare generaţie va spune că desenele privite în copilărie sunt cele mai frumoase şi educative, aşa că trebuie echilibrată balanţa. Există multe desene care pot fi urmărite cu drag de către toată familia, printre care: Inspector GadgetPatrula Junglei în acţiuneTom şi JerryScooby-Doo, unde eşti tu?Looney Tunes: „Micii poznaşi” şi Baby Looney TunesGarfield ShowOrăşelul leneşPantera Roz şi prieteniiAnimaniacii, Krypto, câinele erou. Cu siguranţă aţi auzit de toate şi aţi privit măcar jumătate.

"Când eram mică am ascuns telecomanda în sobă ca să mă asigur că nu mi se schimbă canalul!"

Vă vine să credeţi sau nu, sunt vorbele surorii mele! Când ea avea câţiva anişori, iubea să se uite la desene animate şi să se joace cu păpuşile. În acelaşi timp. Când tata intra în cameră schimba de cele mai multe ori canalul, aşa că ea pierdea mereu jumătate de episod. Era jumătatea cea mai interesantă, fără îndoială. Aşa că, într-o seară de iarnă, pentru a se asigura că nimeni nu îi va mai schimba vreodată canalul, a luat telecomanda şi a băgat-o în sobă. Nu a spus nimic nimănui, chiar dacă o oră toţi am căutat-o de zor. Când tata a deschis uşa la sobă, a văzut telecomanda cu marginile topite. Focul era stins, dar căldura jarului trecut fusese suficient pentru a încălzi plasticul. Ce nu face un copil pentru desenele lui preferate?

Inspector Gadget, pregătit de acţiune?

Unul dintre cele mai solicitante desene animate, oricât de ciudat ar suna, este pentru mine Inspector Gadget. Când auzeam cântecul de început eram toată un zâmbet. Îl ştiam ca pe apă şi îl cântam deseori prin casă. 
"Inspector Gadget! 
uuuuuuuuuu 
   Hai, Gadget, fugi!"

Nu-mi amintesc câţi ani aveam, dar cu siguranţă sub 10. Fie că era episod nou sau în reluare, Inspector Gadget tot timpul mă înveselea. Îmi imaginam câte în lună şi în stele şi mi-aş fi dorit din toată inima să am şi eu asemenea abilităţi. Ţin minte că mă gândisem serios şi dacă aş fi prins vreodată peştişorul de aur, atunci asta ar fi fost dorinţa mea: să pot face tot ce face Inspector Gadget. Şi dacă nu se putea, atunci aş fi vrut să fiu eu nepoata lui, Penny. Bineînţeles, în mintea mea Inspectorul era real şi desenele animate fuseseră făcute după ce el povestise unor regizori în detaliu toate peripeţiile lui. 


Inspectorul Gadget mi se pare cel mai potrivit desen animat pentru a fi privit în familie pentru că:

  • este un desen animat relaxant, uşor de înţeles şi te binedispune mereu. După fiecare episod vei rămâne cu un mare zâmbet, care îţi va aminti că trebuie să râzi şi să te bucuri de lucruri simple şi copilăreşti mai des. Ideea centrală este reprezentată de diversele misiuni pe care Quimby, şeful poliţiei Metro City i le dă Inspectorului Gadget. Aceste este ajutat de către nepoata sa, Penny şi de câinele lor, Brain. Bineînţeles că există un personaj rău, Doctor Claw, care mereu doreşte să îl pună în dificultate pe Inspector pentru a fura diverse comori sau pentru a sabota diverse aventuri.

  • este amuzant. Ce poate fi mai bine decât să râzi cu întreaga familie? Nimic nu leagă o prietenie sau o relaţie de familie mai bine decât momentele amuzante, de destindere totală. Inspectorul Gadget are un simţ al umorului excelent, care aducea un surâs chiar şi celor mai pretenţioşi spectatori. Îmi aduc aminte şi acum o replică a lui, când, în încercarea de a desluşi iţele unei probleme afirma serios: "Ştiam eu că trebuia să fi făcut un curs de macramé!". Nu există episod care să nu fie presărat cu glumiţe bune, care cu siguranţă vor fi apreciate de toată familia. Şi expresia: "Stai, eşti arestat!" mă amuza de fiecare dată.

  • stimulează creativitatea. Cu siguranţă că odată ce vei privi acest desen animat în mintea ta de copil şi, de ce nu, de adult, se vor înfăţişa o mulţime de imagini. Mă gândeam cât de super este faptul că Inspector Gadget poate scoate o antenă sau o foarfecă prin deget, poate avea un ventilator sau o paraşută de sub pălărie. Pălăria este accesoriul de bază în misiunile sale şi mereu mă întrebam cum arată capul lui Gadget pe sub pălărie: oare are păr sau totul arată ca în interiorul unui computer? Când prindeam pălăria bunicului mă căţăram pe canapele şi mă prefăceam că eu sunt Inspector Gadget!

  • stimulează simţul practic. Una peste alta, nu doar creativitatea este "gâdilată" atunci când ne uităm la acest desen animat, ci şi simţul practic. Copiii învaţă foarte repede, aşa că e foarte util să urmărească episoade din care reţin cum să rezolve anumite puzzle-uri sau cum să acţioneze într-o situaţie anume. De exemplu, când Inspectorul Gadget îşi pierde câteva şuruburi prin nisip şi scoate din pălărie un magnet pentru a le găsi, copii vor înţelege cu uşurinţă câteva principii de fizică şi nu numai. De multe ori Inspectorului nu îi ies toate planurile şi se mai împotmoleşte în propriile unelte, dar în final reuşeşte să îndeplinească misiunea.


  • este educativ. Nu există niciun dubiu că Inspector Gadget este un desen animat educativ, plin de învăţăminte. Multe episoade se petrec în locaţii extrem de interesante, aşa cum este Egiptul, iar printre glume şi misiuni sunt strecurate inteligent informaţii preţioase, pe care copiii le reţin uşor. Joaca este cel mai bun învăţător, aşa că pentru copii un astfel de desen animat este o adevărată comoară. Chiar şi părinţii pot învăţa ceva nou dacă se uită împreună cu cei mici la un asemenea desen animat. Totodată, acest desen animat îi învaţă pe prichindei să fie organizaţi pentru a putea îndeplini orice misiune.


  • este optimist. Întreaga poveste este bazată pe prietenie, pe legături strânse de familie şi nu numai, pe ajutorul reciproc. Este promovată ideea de unitate, de lucru în echipă, cu care copiii trebuie să se obişnuiască de mici. Chiar dacă există un personaj ngativ, de fiecare dată binele învinge şi contribuie la formarea principiilor celor mici. Eu aveam mereu încredere că Inspectorul Gadget va câştiga, pentru că el era mereu de partea binelui. Dacă trebuia să apere o comoară de mâinile răufăcătorului Doctor Claw, atunci eram convinsă că va face acest lucru. Totodată, înţelegeam că dacă faci o promisiune trebuie să o respecţi.


O seară în familie uitându-ne la Inspector Gadget a rămas pentru mine o amintire minunată

Îmi aduc aminte de parcă a fost ieri. A fost printre singurele momente în care eu şi familia ne-am uitat cu toţii la desene animate. Ei deciseseră să-i dea o şansă Inspectorului Gadget, pentru a-mi face pe plac. Eu eram încântată de-a binelea, pentru a le demonstra cât de grozav este acesta. Era episodul "Blestemul Faraonului", unul dintre preferatele mele. Eu îl mai văzusem deja, aşa că mă simţeam nevoită să le explic fiecare detaliu. Săracii de ei nici nu au putut să privească, pentru că eu vorbeam întruna:
-Penny e nepoata lui, iar Brain e căţelul, înţelegeţi? Aici sunt în Egipt, să protejeze comoara. Doctor Clow vrea să o fure, dar nu va reuşi. E şi un blestem în piramidă, dar Inspectorul nu va fi atins de el. Inspectorul a primit mesaj de la şeful lui, Quimby, să apere comoara. Mesajul e pe o hârtie specială şi se autodistruge automat în 30 de secunde, deci trebuie să citească fooooarte repede! Vedeţi ce amuzant e? Când aud sunete în piramidă crede că e stomacul lui! Şi a tras de mumia până când a dipărut complet, au rămas doar ochii! Vedeţi că are o elice cu care zboară? O ascunde în pălărie! Are muuuulte lucruri acolo...
Chiar dacă săracii mei părinţi au fost bombardaţi cu informaţii, pentru mine a fost o amintire de neuitat. Tocmai de aceea cred cu tărie că părinţii şi copiii trebuie să se uite împreună la desene educative. Unul dintre ele este şi Inspectorul Gadget, care mi-a marcat într-o mare măsură copilăria.

Care este desenul vostru preferat din copilărie?


Pagini