Nu mi-a venit să cred când am auzit asta de la surioara mea!



   Uneori refuzăm să ascultăm parerile celor mici, nebăgându-i în seamă. "Sunt puerili, nu gândesc bine, în mintea lor sunt doar jucării", ne spunem noi, adulţii. Totuşi, am am purtat o discuţie întâmplătoare cu sora mea. Pentru cei care nu ştiu, am o surioară de 11 anişori pe nume Miruna.


    M-am uitat cu ea la un film, în care personajul principal era pus în pericol. Atunci ea-mi spune:

   "E clar că nu are cum să moară, doar e actorul principal! Daca el moare, filmul nu mai poate continua."

   Asta m-a amuzat puţin, deoarece ştiam că e aşa. Serios acum, în câte filme moare protagonistul încă din primul sfert de oră? Şi totuşi, nu mă aşteptam ca ea să tragă nişte concluzii:

   "Păi şi eu, Lore, nu sunt actriţă în rolul principal în viaţa mea? Eu fac toate lucrurile mereu. Şi tu în viaţa ta, nu?"

   Am răspuns afirmativ, iar concluzia ei mi s-a părut mai mult decât interesantă:

   "Asta înseamnă că eu nu pot să mor. Şi nici tu. Actorul principal nu moare, altfel filmul nu poate să continue". 
   
   E greu să-i spui unui copil că toţi oamenii mor şi că nu putem schimba asta, dar am încercat. Am întrebat-o totuşi, dacă fiecare om este protagonist în filmul lui, de ce la un moment dat viaţa sa se sfârşeşte. Aici a urmat răspunsul la care m-am gândit toată ziua. Nu mi-a venit să cred că un copil de 11 ani a spus asta:


   "Oamenii mor atunci când înceteză să mai fie ei personajul principal. Atunci când îi preocupă de alţii, ei ocupă rolul secundar. Nu e bine să te intereseze ce fac alte persoane, trebuie să fii tu bun şi să încerci să devii mereu şi mai bun. E ca într-un joc cu super-puteri: când le dai altora din timpul şi energia ta, ei devin mai puternici şi tu mai slab. Eu de asta cred că mor oamenii."

   Nu mi-a venit să cred. Oare un copil ştie cât de greşit este să bârfim, să ne preocupe mereu de ce are celălalt, să trăim viaţa altuia? De ce nu putem fi noi pionul principal din viaţa noastră, ci trebuie să ne intereseze ce face A sau B? Ce contează dacă nepotul lui C a luat sau nu bacul, sau dacă nevasta lui D îl înşeală?
   Priveşte mereu înainte, preocupă-te de propria persoană şi doar aşa vei evolua. Nu-ţi încărca inima şi mintea cu probleme altora, căci vei sfârşi lipsit de energie şi iubire.

   Tu te simţi actor principal în viaţa ta?

Pagini