Hidratarea corecta a tenului.

Buna, dragile mele !


Daca am dezbatut subiecte precum gomajul, mastile sau demachierea, e musai sa vorbim acum si despre un subiect extrem de important in ingrijirea fetei si nu numai, HIDRATAREA.

Cand eram mai micuta auzeam reclame in care se dezbatea subiectul hidratarii tenului. Eu stiam ca a hidrata inseana efectiva ,,a bea apa" si nu intelegeam cum tenul poate ,,inghiti apa", . :)) 
Pielea nostra sufera mult la schimbari de temperatura (iarna, caci vantul si frigul ne usuca fata,sau vara,cand transpiram si pierdem apa), de aceea de multe ori, produsele pe care le folosim intr-un anotimp poate nu ni se vor potrivi in altul.



Primul pas in vederea acestei proceduri este identificarea tipului de ten:normal, uscat, mixt sau gras. Odata stabilit acest lucru, putem foarte usor sa aflam ce ne place si ce nu in materie de hidratare. Daca nu stim, vom cheltui degeaba bani si ne vom face nervi pentru ca, de exemplu, am cumparat un fond de ten lichid, hidratant, cand noi avem tenul gras si vom straluci ca steluta din varful bradului(ca tot se apropie sarbatorile!). Eu una am tenul mixt, cu o usoara tendinta de ingrasare in zona T, dar de obicei mi se potriveste cam orice pentru tenul normal si mixt. 


Al doilea pas este hidratarea prin alimentatie si vreau sa insist fooooarte multe pe tema aceasta. Daca nu consumati minimum 2L de apa pe zi(am spus apa, nu lichide, deci nu Cola sau alte nebunii), puteti sa va asteptati sa va apara cosulete pe fata. Apa este singura care ne ,,apara" de aceste vremuri in care totul este chimic si prin de E-uri; doar consumand apa si eliminad-o cat mai des eliminam si toxinele din corp.
De asemenenea, ceaiul verde este foarte bun pentru acest lucru.
Eu recunosc ca nu am baut multa apa pana acum un an(daca beam 2 pahare pe zi era bine), dar am suferit de niste probleme cu rinichii si doctorul urolog m-a obligat sa beau mult mai multa apa. La inceput va va fi greu, caci veti simti senzatia de ,,stomac plin", dar pe parcurs va veti obisnui. Eu , de exemplu, dimineata cand plec la scoala, la 8, beau pana pe la 10 o sticla de 0,5L si ma simt extraordinar de bine.


Hidratarea tenului trebuie sa urmeze OBLIGATORIU dupa curatarea in profunzime a acestuia. Eu imi hidratez tenul in fiecare seara cu o crema si nu respect toti pasii mereu, cu exceptia demachierii, care e esentiala:
  • Demachierea 
  • Gomajul 
  • Masca 

 Bineinteles, nu doar cremele hidrateaza fata, ci si produsele pentru demachiat, cum ar fi cele sub forma de lapte, sau chiar mastile. Ideal ar fi sa fie preparate in casa, din ingrediente naturale, precum: miere de albine, ou, lapte, fructe de padure, cirese, uleiuri esentiale(asta in caz ca ai un ten foarte uscat), morcovi, rosii, piersici, ulei de avocado, sunt extrem de hranitoare si ofera tenului luminozitate.

 Eu cam o data pe saptamana fac toti acesti pasi si aplic dupa crema de galbenele si raman asa lucioasa(ca steluta din brad :D) pana dimineata si ma trezesc cu o fata fina, fina si catifelata.
Obisnuiam sa-mi hidratez tenul si inainte de machiere, dimineata(eu nu ma machiez mereu), dar acum nu prea mai am nevoie, mai ales daca aplic crema seara si dimineata tenul e deja pregatit pentru fond de ten si toate nebuniile.

Produsele care ne deshidrateaza le stim cu totii: alcoolul, tutunul, alimentele tip fast-food, bauturi carbogazoase, sapunurile sau gelurile de curatare care contin alcool, pudra(aceasta usuca tenul), expunerea la soare. Eu sincer dupa ce am venit de la mare, cu toate ca am folosit crema cu protectie solara, am capatat un ten mai uscat ce de obicei si mi-au disparut toate cosurile :D

Recapituland: nu uitati de curatarea tenului si hidratarea lui, dar nici de bautul apei !


As vrea sa aud parerile voastre sincere despre hidratare si daca voi o considerati asa importanta ca si mine. Citesc fiecare comentariu in parte si ma bucur enorm de fiecare sfat, parere sau chiar critica.

Nu uitati sa ma urmariti prin GFC, daca va plac articolele si vreti sa vedeti si alte postari de-ale mele. :D

Pupicei, 
Lore.

Pagini